Jak przestać marnować czas i zacząć zarabiać?

Jak przestać marnować czas i wykorzystać go w sposób, który przyniesie pieniądze? Naprawdę to możliwe. Mówi o tym wielu trenerów mentalnych. Nie mam tu na myśli porad w stylu:

  • Uwierz w siebie, możesz wszystko
  • Próbuj tyle razy, aż Ci się uda
  • Zacznij już, bo będzie za późno.

Nie jestem Ewa Chodakowska, żeby powielać takie banały, bo o ile wiara w siebie pomaga, to właśnie zdrowy rozsądek jest kluczem. Jeśli poświęcasz się sprawie i nie przynosi to skutku, to nawet największy pewniak może zawieźć. Podsumowując – analiza problemu i szukanie rozwiązania, a nie pewność siebie.

JAK PRZESTAĆ MARNOWAĆ CZAS NA GŁUPOTY

No przecież jesteś w formie, a coś nie trybi i zamiast prowadzić swoją firmę, to strawił Cię stres i nerwy. Bez wątpienia tracisz czas i robisz coś źle. Żeby przestać marnotrawić czas i spożytkować go odpowiednio trzeba ustalić, jaka jest tego geneza. Przeanalizuj to co robisz i sprawdź, czy przypadkiem to nie coś, o czym pisze Agnieszka Żmuda w artykule „4 przyczyny tego, że stoisz w miejscu…”. Tekst ten doskonale odpowiada na to co w kółko powtarzają mentalni kołczowie z insta albo inne Anny Lewandowskie, które nigdy pracą się nie trudziły.

Jeśli można powiedzieć, że moje słowa też są banały, to serio polecam przeczytać wspomniany artykuł. W końcu doktor psychologii i wykładowca na uniwersytecie w jednej osobie ma większe pojęcie o tym niż niejeden kołcz Stanlej z grup na FB. Ja za to chciałbym pokazać, co najczęściej rozprasza podczas zarabiania online.

JAK PRZESTAĆ MARNOWAĆ CZAS W 5 KROKACH

Mimo że wszyscy mają tyle samo czasu na dobę, w przeciwieństwie do ludzi sukcesu nie każdy z tego czasu korzysta w odpowiedni sposób. W związku z tym niektórzy próbują oszukać naturę i sztucznie wydłużają czas pracy. Z pewnością nie jest to dobre dla organizmu, bo ten prędzej czy później upomni się o swój odpoczynek.

1. Nie marnuj czasu na rozpraszacze

Niewątpliwie podczas wykonywania jakiejś pracy skupiasz się tylko na niej, dlatego przed uderzeniem młotkiem w gwóźdź przymierzasz jakiś czas. Każdy kolejny przychodzi łatwiej, ponieważ skupiasz się tylko na tym. Stosuj zasady higieny cyfrowej w smartfonie i wyłącz powiadomienia, a w efekcie zrobisz więcej na komputerze. Z pewnością zalecam dodatkowo stosować technikę interwałów zwaną „techniką pomodoro”.

2. Nie trać czasu w mediach społecznościowych

Lajki i komentarze na fejsie to są rozpraszacze – bankowo. Jednak żebby zarabiać, trzeba kreować markę w social mediach i na tym się skup, na pewno zyskasz. Podczas gdy konkurencja tylko scrolluje osty i fotki, Ty tam rób biznes i twórz wartościowy content. Targetuj swoich klientów i nawiązuj z nimi kontakt, a z pewnością przełoży się to na lepsze wyniki.

3. Jak przestać marnować czas na sen

Jedna z zasad higieny cyfrowej mówi, żeby nie kłaść się spać z telefonem. Ile razy już miałeś iść spać ale jeszcze przed tym przeglądałeś newsy albo fotki znajomych na Insta? W wyniku tego zmarnowane zostały minuty, które szło poświęcić na pracę albo, co lepsze, na regenerację. Ponieważ wyspany organizm, to sprawny mózg, nie zapominaj o tym czasie.

4. Nie skupiaj się na zamartwianiu się

Jedną z najmądrzejszych rzeczy, jakich nauczyłem się w pracy, to nie szukać problemów na siłę. Przede wszystkim mam tu na myśli sytuację kiedy traci się czas na przewidywanie przeszkód. Tym samym marnujemy czas na rozwiązywanie sztucznych problemów. Na pewno jeszcze większą głupotą jest tracić czas na myśleniu co się stanie jeśli się nie uda albo co o tym pomyślą inni.

5. Nie trać czasu na podejmowanie decyzji

Moja żona pracuje w sklepie z zegarkami i podczas wizyt tam zauważyłem, że klienci, którzy dłużej wybierali zegarek to najczęściej wychodzili bez zakupów. Poradziłem jej, żeby nie wykładała 10 zegarków przed klientem, tylko ograniczyła się do 3, tym samym zawężając wybór przy uwzględnieniu potrzeb klienta. Niewątpliwie był to dobry ruch, bo zwiększyła sprzedaż i dokonanych transakcji. Wtedy uświadomiłem sobie, że każdy chce podjąć jak najlepszą decyzję i im większy wybór, tym więcej wątpliwości. Taka sytuacja to paraliż decyzyjny. Jeśli nie wiesz, na czym Ci zależy to nawet po podjęciu decyzji, będziesz sądził, że inny wybór był lepszy. Nie marnuj czasu na zastanawianie się, bo zaczniesz niepotrzebnie zamartwiać się, a o tym pisałem punkt wyżej…

Może znasz inne sposoby na zaoszczędzenie czasu? Podziel się i podpowiedz w komentarzu jak nie tracić czasu i zacząć robić biznes.

Facebook Twitter Google Plus Linkedin Instagram YouTube Pinterest
%d bloggers like this: